هنوزم وقتی  میرم دربند – از میدون تجریش حست میکنم ...تو چی هستی؟توی این شهر

همه جا جا پای تویه... تو همه ی سوسو های روشنایی این شهر تاریک تو تک ستاره ای...

تو کی هستی؟...کاش اصلا نبودی

 مردم نگام میکنن وقتی به یه نقطه تو پارک خیره میشم...یادته رو پام واستاده بودی ؟:)

خورشید جاودانه می درخشد در مدار خویش
 مانیم که یا جای پای خود می نهیم و غروب می کنیم
 هر پسین
 این روشنای خاطر آشوب در افق های تاریک دوردست
 نگاه ساده فریب کیست که همراه با زمین
مرا به طلوعی دوباره می کشاند ؟
 ای راز
 ای رمز
ای همه روزهای عمر مرا اولین و آخرین          حسین پناهی